miercuri, 31 ianuarie 2018

Pregatire acte pentru NMC



Acum 3 ani m-am inscris la scoala postliceala sanitara. In vara absolvesc si o sa primesc  titlul de asistent medical generalist. Am inceput scoala cu gandul ca va fi o rampa de lansare catre Marea Britanie unde imi doream sa plec. In 2015 se ajungea in Anglia destul de usor. Trimiteai actele la NMC (Nursing & Midwifery Council) şi ȋn cateva luni primeai PIN-ul si erai gata de plecare. Apoi in 2016 a venit schimbarea: se cere obligatoriu IELTS nivel academic cu nota cel putin 7 la fiecare dintre module (citire, scris, ascultare şi vorbire). Ulterior s-au modificat iar cerintele, usor mai permisiv, dar nu cu mult. Nota 7 la fiecare modul ramane obligatorie dar acum examenul se poate da de 2 ori (la maximum 6 luni distanta) iar cei 4 de 7 pot fi adunati din cele 2 examene, cu conditia sa nu fii notat sub 6.5 la vreunul din module. Schimbarea din 2016 a fost majora. Daca pana la acel moment majoritatea asistentilor medicali (cel putin cei vorbitori de limba engleza) aplicau pentru NMC, testul IELTS a facut ca numarul acestora sa scada semnificativ, chiar spre zero. A urmat o reorientare catre Irlanda (unde inca nu se cere testul de limba) sau catre alte tari vorbitoare de limba engleza. Nu stiu daca schimbarea a venit din cauza ca asistentii din Romania sau alte tari din est ajungeau in UK si nu se intelegeau cu pacientul, sau pur si simplu si-au facut „norma” de asistenti, nevoia e mai mica, si atunci isi permit sa ridice standardele si sa trieze mult mai bine aplicantii. La momentul schimbarii eram inca in anul I de postliceala. Alternativele erau fie sa renunt la varianta asta de drum catre Anglia fie sa ma pun serios cu burta pe carte si sa indeplinesc cerintele de limba. Timp era destul asa ca am ales varianta a doua.
In toamna termin studiile. Intre timp am luat si testul de limba cu cel putin 7 la fiecare modul. Dupa absolvire trebuie sa imi pregatesc dosarul de acte. Am nevoie de traduceri autorizate si copii legalizate ale urmatoarelor acte: certificat de nastere, cazier, adeverinta medicala de „clinic sanatos” de la medicul de familie, diploma de absolvire, foaia matricola, planul de invatamant cu situatia orelor de stagii clinice, adeverinta de la OAMMR in care sa specifice ca nu am abateri profesionale in Romania, certificat de membru OAMMR si un act de identitate (carte de identitate sau pasaport). Cazierul trebuie sa nu fie mai vechi de 3 luni la momentul aplicatiei. Cam astea ar fi actele obligatorii. Sper sa nu imi „scape” ceva. Acte bonus, dar nu obligatorii, ar fi adeverinte de vechime in profesie (nu o sa fie cazul pentru mine) sau adeverinte de voluntariat (aici incerc sa rezolv, in primavara o sa fac un stagiu de voluntariat pentru Crucea Rosie).